Vi utför hemtjänst i Västerås och Enköping med hjärtat och hjälper dig i din vardag med bland annat:
  • Städ
  • Inköp
  • Tvätt
  • Personlig omvårdnad
  • Apotek-, post- och bankärenden
  • Matlagning
  • Promenad

När du får besök av oss på Continuum kommer du att uppleva att dina behov lyssnas på och tas på allvar. Tillsammans med dig kommer vi att ta reda på vad vi kan göra för att göra din vardag enklare, samtidigt som vi ordnar så att du kan hantera så mycket som möjligt på egen hand.

Du träffar våra proffsiga medarbetare som bryr sig om dig och som är intresserade av att skapa goda relationer med kunderna de besöker.

Vi fokuserar på dina behov och vad vi kan göra för att förgylla din vardag.

Hur arbetar vi?

När du har fått hemtjänst beviljat och valt oss som utförare, får vi en beställning från kommunen.

Vi bokar ett första möte med dig och planerar besök utifrån biståndsbeslut och behov. Du får en egen kontaktperson som inom 2 veckor kommer att ta fram en genomförandeplan tillsammans med dig. Kontaktpersonen vill lära känna dig och gärna veta vem du är, om din levnadshistoria och dina eventuella sjukdomar. I genomförandeplanen skriver vi din levnadshistoria, sjukdomar, dina behov, mål och planerade besök. I planen skriver vi tillsammans detaljerat om hur och när besöken sker. Efter att genomförandeplanen är upprättad kommer varje medarbetare arbeta utifrån planen.

Hur får jag hemtjänst?

Du som har det svårt att klara de dagliga sysslorna i hemmet kan få hemtjänst. Du ansöker om hemtjänst hos en biståndshandläggare som utifrån dina behov utreder vilket stöd du kan få.

Klicka här för att hitta kontaktuppgifter till Västerås stad

Klicka här för att hitta kontaktuppgifter till Enköpings kommun